Oznaka predmeta: GLO 101
Vrsta predmeta: obvezno
Ime i prezime nositelja: doc. dr. sc. Stela Letica Krevelj
Ime i prezime izvođača: doc. dr. sc. Stela Letica Krevelj i doc. dr. sc. Maša Musulin
Jezik izvođenja: hrvatski i engleski
Broj sati nastave: 10
Vrsta nastave: seminar, konzultacije – individualna nastava
Metode provođenja nastave: seminar – izlaganje, razgovor, čitanje, pisanje – praktični rad
Način izvršenja obveza: aktivno sudjelovanje u raspravi na nastavi, razgovor o zadanoj pročitanoj literaturi.
Način praćenja kvalitete nastave: anketa, razgovor – pojedinačni i skupni.
Broj ECTS bodova: 3
Sadržaj predmeta po temama
Istraživanje ovladavanja inim jezikom kao suvremena interdisciplinarna znanost i njezin povijesni razvoj. Suvremene teorije ovladavanja inim jezikom. Modeli jezične obrade (s posebnim osvrtom na modele dvojezične i višejezične obrade) Međujezik i međujezičnost. Uloga kognitivnih i pojedinačnih čimbenika u ovladavanju inim jezikom. Uloga međudjelovanja i društvenoga konteksta u ovladavanju inim jezikom. Metode istraživanja ovladavanja inim jezikom.
Ishodi učenja na razini predmeta
- nabrojiti i opisati obilježja ovladavanja inim jezikom
- objasniti ulogu pojedinih čimbenika (pojedinčanih, kognitivnih, društvenih) u ovladavanju inim jezikom
- usporediti suvremene teorije ovladavanja inim jezikom
- primijeniti spoznaje dobivene istraživanjem
Literatura
- Atkinson, D. (2011). Alternative Approaches to Second Language Acquisition. Routledge.
Doughty, C. J., i Long, M. H. (ur.). (2008). The Handbook of Second Language Acquisition. Blackwell Publishing. (odabrana poglavlja) - Gass, S. M., Selinker, L. (2008). Second Language Acquisition: An introductory course (3. izd.). Routledge.
- Kaplan, R. B. (ur.). (2002). The Oxford Handbook of Applied Linguistics. OUP. (odabrana poglavlja)
- Medved Krajnović, M. (2010). Od jednojezičnosti do višejezičnosti – uvod u istraživanja procesa ovladavanja inim jezikom. Leykam International d.o.o.
Mitchel, R., i Myles, F. (2004) Second Language Learning Theories (2. izd.). Hodder Arnold. - Odabrane knjige i disertacije iz područja (ovisno o tematskomu interesu doktoranda).
Časopisi: Applied Linguistics; Bilingualism: Language and Cognition; Language Learning; Studies in Second Language Acquisition; TESOL Quarterly.
- Atkinson, D. (2011). Alternative Approaches to Second Language Acquisition. Routledge.
Vrsta predmeta: obvezno odslušati
Ime i prezime nositelja: izv. prof. dr. sc. Kristina Cergol
Ime i prezime izvođača: izv. prof. dr. sc. Kristina Cergol
Jezik izvođenja: hrvatski i engleski
Broj sati nastave: 6
Vrsta nastave: seminar
Metode provođenja nastave: seminar – izlaganje, razgovor, čitanje, pisanje – praktični rad.
Način izvršenja obveza: aktivno sudjelovanje u raspravi, promišljanje o mogućim etičkim problemima u provođenju doktorskoga istraživanja (priprema za obranu teme), razgovor o literaturi, seminarski rad, prolaz se dodjeljuje prema pokazanomu razumijevanja primjene etičkih principa u primijenjenolingvističkome istraživanju.
Način praćenja kvalitete nastave: samovrjednovanje nastavnika, anketa.
Broj ECTS bodova: 2
Sadržaj predmeta po temama
Potreba promišljanja o etici istraživanja u primijenjenoj lingvistici, priprema i provođenje istraživanja s ispitanicima, pristup ispitanicima i odnosi moći, pisani pristanak, ranjive skupine ispitanika, specifičnosti vezane uz odabrane metodologije istraživanja, istraživanja koja se provode putem interneta, problemi vezani uz analizu i prikaz podataka, čuvanje i zaštita (osobnih) podataka, priprema sinopsisa u smislu predviđanja etičkih problema istraživanja.
Ishodi učenja na razini predmeta
- prepoznati i predvidjeti etičke probleme u pripremi i provođenju istraživanja, obradi i diseminaciji rezultata u primijenjenoj lingvistici
- odabrati i primijeniti primjerena kontekstualizirana etička rješenja u pripremi i provođenju istraživanja
- razlikovati i integrirati makroetičke i mikroetičke principe pri odabiru primjerenih etičkih postupaka
Literatura
- Cergol, K. (2021). Etika istraživanja u primijenjenoj lingvistici. Zagreb: Srednja Europa.
https://www.ufzg.unizg.hr/wp-content/uploads/2022/12/Cergol_2021_Etika-istra%C5%BEivanja-u-primijenjenoj-lingvistici.pdf - Cergol, K. (2021). Etika istraživanja u primijenjenoj lingvistici: rad sa sudionicima. U M. Nigoević i A. Vlastelić (ur.), Odjeci SCIMETH-a – izazovi lingvističkih istraživanja (str. 53-76). Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet – Filozofski fakultet Rijeka, Centar za jezična istraživanja – HDPL. https://www.ffst.unist.hr/images/50023367/SCIMETH_e_izdanje_sec.pdf
- De Costa, P. I. (ur.). (2016). Ethics in Applied Linguistics Research: Language Researcher Narratives. Routledge Taylor and Francis Group.
- Oliver, P. (2010). The student’s guide to research ethics (2. izd.). Open University Press.
Izborna: - Alderson, P., i Morrow, V. (2011). The Ethics of Research with Children and Young People. Sage.
- Christensen, P., i James, A. (ur.). (2008). Research with Children: perspectives and practices. Routledge Taylor and Francis Group.
- Eckert, P. (2013). Research Ethics in Linguistics. U R. Podesva and D. Sharma (ur.), Cambridge Handbook in Research Methods in Linguistics (str. 11-26). Cambridge University Press.
- Guillemin, M., i Gillam, L. (2004). Ethics, Reflexivity, and Ethically Important Moments in Research. Qualitative Inquiry, 10(2), 261-280.
- Madge, C. i sur. (2016). Exploring online research methods in a virtual training environment. University of Leicester – ESRC. http://www.restore.ac.uk/orm/ethics/ethprint3.pdf
- Cergol, K. (2021). Etika istraživanja u primijenjenoj lingvistici. Zagreb: Srednja Europa.
Vrsta predmeta: izborni
Ime i prezime nositelja: izv. prof. dr. sc. Renata Geld, doc. dr. sc. Andrea-Beata Jelić
Ime i prezime izvođača: izv. prof. dr. sc. Renata Geld, doc. dr. sc. Andrea-Beata Jelić
Jezik izvođenja: hrvatski i engleski
Broj sati nastave: 12
Vrsta nastave: predavanje, seminar
Metode provođenja nastave: seminar – izlaganje, razgovor, čitanje, pisanje – praktični rad
Način izvršenja obveza: aktivno sudjelovanje u raspravi na nastavi ili predstavljanje odabranih tema na raspravljaonici
Broj ECTS bodova: 3
Sadržaj predmeta po temama
Humanističke i društvene znanosti. Filologija i jezikoslovlje. Teorijska lingvistika, grane i poddiscipline. Primjenjena lingvistika, teme i područja povezana s ovladavanjem inim jezikom (OVIJ-em) Srodne znanstvene discipline (psihologija, obrazovanje, sociologija, antropologija…) Interdisciplinarne znanosti. Kvalitativna i kvantitativna istraživanja.
Ishodi učenja na razini predmeta
- prepoznavati pripadnost pojedine teme, pristupa i metodologije pojedinim poljima i granama
- protumačiti mjesto ovladavanja inim jezikom (OVIJ-a) u okviru teorijskih, primijenjenih i srodnih polja, grana i disciplina
- povezivati pojedine istraživačke teme s teorijskim okvirom
- kritički vrjednovati različite istraživačke pristupe istim temama