Vrsta predmeta: obvezno
Ime i prezime nositelja: izv. prof. dr. sc. Renata Geld
Ime i prezime izvođača: izv. prof. dr. sc. Renata Geld
Jezik izvođenja: hrvatski i engleski
Broj sati nastave: 12
Vrsta nastave: predavanje, seminar, konzultacije – individualna nastava
Metode provođenja nastave: seminar – izlaganje, razgovor, čitanje, pisanje – praktični rad
Način izvršenja obveza: aktivno sudjelovanje u raspravi na nastavi, seminarski rad – nacrt istraživanja
Broj ECTS bodova: 3
Sadržaj predmeta po temama
Pristupi i modeli istraživanja procesa ovladavanja inim jezikom. Vrste istraživanja. Izbor predmeta istraživanja i formuliranje istraživačkih pitanja i hipoteza. Izrada instrumenata. Metode prikupljanja podataka. Triangulacija. Metode analize jezičnih i nejezičnih podataka.
Ishodi učenja na razini predmeta
- nabrojati vrste i obilježja modela istraživanja OVIJa
- opisati vrste istraživanja
- objasniti sastavnice izbora predmeta istraživanja i formuliranja istraživačkih pitanja i hipoteza
- opisati metode prikupljanja podataka i njihove analize
Vrsta predmeta: obvezno
Ime i prezime nositelja: doc. dr. sc. Stela Letica Krevelj
Ime i prezime izvođača: doc. dr. sc. Stela Letica Krevelj
Jezik izvođenja: hrvatski i engleski
Broj sati nastave: 20
Vrsta nastave: seminar, konzultacije – individualna nastava
Metode provođenja nastave: seminar – izlaganje, razgovor, čitanje, pisanje – praktični rad
Način izvršenja obveza: aktivno sudjelovanje na nastavi, procjenjivanje tuđih radova, izrada vlastitoga članka
Broj ECTS bodova: 3
Sadržaj predmeta po temama
Znanstveni rad (dijelovi), vrste pisanih radova, priprema za pisanje rada, praktične upute kako treba sastavljati stručne i znanstvene radove, tipologija znanstvenih i stručnih tekstova, faze u izradi rada, izbor teme, raspored građe, sastavljanje bibliografija, obilježja znanstvenoga diskursa, priređivanje teksta za objavljivanje.
Ishodi učenja na razini predmeta
- nabrojiti vrste i obilježja znanstvenih i stručnih radova
- usporediti sličnosti i razlike različitih struktura znanstvenih radova
- primijeniti obilježja znanstvenoga rada u svojemu radu
- procijeniti prikladnost tuđih i vlastitih radova prema načelima akademskoga pisma
Vrsta predmeta: obvezno
Ime i prezime nositelja: prof. dr. sc. Željka Kamenov
Ime i prezime izvođača: prof. dr. sc. Željka Kamenov
Jezik izvođenja: hrvatski i engleski
Broj sati nastave: 14
Vrsta nastave: predavanje, seminar, vježbe
Metode provođenja nastave:seminar – izlaganje, razgovor, čitanje, pisanje – praktični rad
Način izvršenja obveza: aktivno sudjelovanje u raspravi na nastavi, razgovor o pročitanoj zadanoj literaturi, izrada nacrta istraživanja, prezentacija
Broj ECTS bodova: 3
Sadržaj predmeta po temama
Upoznavanje s osnovama znanstvenoga razmišljanja i znanstvenoga istraživanja: vrste istraživanja, postavljanje problema i hipoteza, izbor odgovarajuće metode i sl. Prednosti i nedostaci različitih istraživačkih pristupa i postupaka: opažanje, upitnici, intervjui, ankete, eksperiment. Unutarnja i vanjska valjanost istraživanja. Usporedba kvantitativnih i kvalitativnih metoda. Fokusne grupe. Kritička analiza znanstvenih radova. Znanstveni rad u društvenim znanostima. Karakteristike djelotvornoga izlaganja. Strategije uspješnih prezentacija.
Ishodi učenja na razini predmeta
- protumačiti osnovne pojmove, načela, metode i pristupe znanstvenomu radu u društvenim znanostima
- samostalno izraditi nacrt istraživanja
- kritički analizirati znanstvene članke
- izabrati i primijeniti prikladne načine izrade prezentacije
Vrsta predmeta: izborni
Ime i prezime nositelja: izv. prof. dr. sc. Renata Geld
Ime i prezime izvođača: izv. prof. dr. sc. Renata Geld
Jezik izvođenja: hrvatski i engleski
Broj sati nastave: 6
Vrsta nastave: seminar
Metode provođenja nastave: seminar – izlaganje, razgovor, čitanje, pisanje – praktični rad
Način izvršenja obveza: aktivno sudjelovanje u raspravi na nastavi, seminarski rad
Broj ECTS bodova: 2
Sadržaj predmeta po temama
Uloga višemodalnog unosa u ovladavanju jezikom; Kognitivna uključenost i višemodalni unos; Kako istraživati višemodalnu građu u kontekstu OVIJa; Kako prikupljati višemodalnu građu; Kako kodirati, analizirati i konsolidirati višemodalnu građu.
Ishodi učenja na razini predmeta
- objasniti spregu višemodalnog unosa i ovladavanja jezikom
- ocijeniti važnost kognitivne uključenosti i višemodalnog unosa u OVIJu
- opisati i kritički procijeniti načine prikupljanja i obrade višemodalne učeničke građe
- samostalno izraditi nacrt istraživanja koje uključuje višemodalnu građu
Vrsta predmeta: izborni
Ime i prezime nositelja: prof. dr. sc. Željka Kamenov
Ime i prezime izvođača: prof. dr. sc. Željka Kamenov
Jezik izvođenja: hrvatski i engleski
Broj sati nastave: 14
Vrsta nastave: seminar, vježbe
Metode provođenja nastave: seminar – izlaganje, razgovor, čitanje, pisanje – praktični rad
Način izvršenja obveza: aktivno sudjelovanje u raspravi na nastavi, razgovor o pročitanoj zadanoj literaturi, izrada nacrta istraživanja, statistička obrada zadanih podataka
Broj ECTS bodova: 2
Sadržaj predmeta po temama
Četiri razine potreba za poznavanjem osnovnih pojmova statistike u bavljenju znanstvenim radom. Deskriptivna statistika – svrha i pregled osnovnih pojmova. Inferencijalna statistika – definicija i osnovne metode. Planiranje istraživanja. Uzorak i populacija. Grafičko prikazivanje rezultata. Mjere centralne tendencije. Mjere raspršenja. Korelacija.
Ishodi učenja na razini predmeta
- vladati statističkim postupcima iz svojega užega područja
- primjenjivati statistički paket SPSS
- odabirati prikladne statističke metode u vlastitomu istraživanju