Vrsta predmeta: izborni
Ime i prezime nositelja: doc. dr. sc. Mirna Erk
Ime i prezime izvođača: doc. dr. sc. Mirna Erk i doc. dr. sc. Stela Letica Krevelj
Jezik izvođenja: hrvatski i engleski
Broj sati nastave: 6
Vrsta nastave: seminar
Metode provođenja nastave: seminar – izlaganje, razgovor, čitanje, pisanje – praktični rad
Način izvršenja obveza: aktivno sudjelovanje u raspravi na nastavi o unaprijed pripremljenim materijalima, samostalna kritička analiza odabranoga rada.
Broj ECTS bodova: 2
Sadržaj predmeta po temama
Glavna terminološka pitanja. Osnovni teorijski pristupi OVIJ-a. Jezik i mozak: kritičko vs. osjetljivo razdoblje. Ovladavanje stranim jezikom u ranoj dobi. Ovladavanje stranim jezikom u odrasloj dobi. Ovladavanje stranim jezikom u poznoj dobi. Strategijska dimenzija individualnoga jezičnoga razvoja. Suvremena metodologija istraživanja vezanih za dob kao čimbenik ovladavanja stranim jezikom. Čimbenik dobi u nastavi stranoga jezika.
Ishodi učenja na razini predmeta
- pokazati sustavno razumijevanje čimbenika dobi i vladanje istraživačkim vještinama i metodama toga područja
- pokazati sposobnost razumijevanja, začinjanja, oblikovanja, implementiranja i prilagođavanja ozbiljnoga istraživačkoga procesa, doprinoseći širenju postojećih znanja
- biti sposoban kritički analizirati, vrednovati i sintetizirati nove i složene ideje
- moći komunicirati sa sustručnjacima, širom znanstvenom zajednicom i širom društvenom zajednicom o području svoje ekspertize, u ovomu slučaju povezano s čimbenikom dobi
Vrsta predmeta: izborni
Ime i prezime nositelja: izv. prof. dr. sc. Nina Pavlin-Bernadić
Ime i prezime izvođača: izv. prof. dr. sc. Nina Pavlin-Bernadić
Jezik izvođenja: hrvatski i engleski
Broj sati nastave: 6
Vrsta nastave: seminar, konzultacije – individualna nastava
Metode provođenja nastave:seminar – izlaganje, razgovor, čitanje, pisanje – praktični rad.
Način izvršenja obveza: aktivno sudjelovanje u raspravi na nastavi, seminarski rad.
Broj ECTS bodova: 2
Sadržaj predmeta po temama
Teorijski pristupi darovitosti; osobine darovitih; identifikacija u školskomu sustavu; oblici rada s darovitim učenicima; pristup odgoju i obrazovanju djece s teškoćama; intelektualne teškoće; poremećaji iz spektra autizma; specifične teškoće u učenju; deficit pažnje i hiperaktivnost (ADHD); emocionalne i ponašajne teškoće.
Ishodi učenja na razini predmeta
- kritički usporediti različite teorijske pristupe darovitosti; procijeniti primjerenost oblika rada s darovitima u školskomu sustavu
- planirati istraživanje u području jezične darovitosti
- razlikovati osnovna obilježja najčešćih razvojnih i psihičkih teškoća u djetinjstvu i adolescenciji
- prepoznati probleme prilagodbe djece s teškoćama i razumjeti potrebu za pružanjem podrške u suradnji sa stručnom službom škole
- razumjeti i primijeniti osnovna načela pristupa prevladavanju tih teškoća
Vrsta predmeta: izborni
Ime i prezime nostielja: prof. dr. sc. Gordana Keresteš
Ime i prezime izvođača: prof. dr. sc. Gordana Keresteš
Jezik izvođenja: hrvatski
Broj sati nastave: 6
Vrsta nastave: seminar, konzultacije – individualna nastava
Metode provođenja nastave: seminar – izlaganje, razgovor, čitanje, pisanje – praktični rad
Način izvršenja obveza: pohađanje nastave, usmeno izlaganje o razvojno-psihološkim aspektima teme disertacije, grupne rasprave, seminarski rad
Broj ECTS bodova: 2
Sadržaj predmeta po temama
Metodološki i teorijski temelji razvojne psihologije. Tjelesni, kognitivni, emocionalni i socijalni razvoj u različitim razdobljima razvoja. Implikacije razvojnih obilježja za ovladavanje inim jezikom.
Ishodi učenja na razini predmeta
- Studenti će razlikovati različite metodološke pristupe i teorijske poglede na razvoj pojedinca.
- Moći će opisati temeljna obilježja tjelesnog, kognitivnog, emocionalnog i socijalnog razvoja u različitim razdobljima razvoja.
- Znanja o čovjekovu razvoju moći će primijeniti u izradi nacrta svog doktorskog rada, kao i u kritičkoj analizi i unaprjeđenju svog stručnog rada.
Vrsta predmeta: izborni
Ime i prezime nositelja: prof. dr. sc. Melita Kovačević
Ime i prezime izvođača: prof. dr. sc. Melita Kovačević
Jezik izvođenja: hrvatski i engleski
Broj sati nastave: 6
Vrsta nastave: seminar, konzultacije – individualna nastava
Metode provođenja nastave: seminar – izlaganje, razgovor, čitanje, pisanje – praktični rad
Način izvršenja obveza: pohađanje nastave; doktorand sam bila temu iz područja usvajanja prvoga jezika; piše pregledni rad (od 4 do 5 kartica teksta)
Broj ECTS bodova: 2
Sadržaj predmeta po temama
1. upoznavanje s područjem i temeljnom terminologijom; 2. prenatalni jezični razvoj i prva godina života; 3. proces usvajanja osnove materinskoga jezika – od 1. do 4. godine života; 4. razdoblje predškolskoga i školskoga jezičnoga razvoja – metajezik i jezična osviještenost; 5. metodologija istraživanja, vrste istraživanja, baze jezičnih podataka
Ishodi učenja na razini predmeta
- upoznati se s područjem i temeljnim nazivljem
- razumjeti dobna razdoblja jezičnoga razvoja
- raspraviti osnovna obilježja jezičnoga razvoja
- dobiti uvid u istraživanja dječjega jezika u hrvatskome i drugim jezicima
- razumjeti temeljna istraživačka pitanja i metodologiju istraživanja jezičnog usvajanja