Izborni kolegiji – Fokus na učenika u ovladavanju jezikom

Vrsta predmeta: izborni

Ime i prezime nositelja: prof. dr. sc. Višnja Pavičić Takač

Ime i prezime izvođača: prof. dr. sc. Višnja Pavičić Takač

Jezik izvođenja: hrvatski i engleski, njemački

Broj sati nastave: 6

Vrsta nastave:  seminar

Metode provođenja nastave: seminar – izlaganje, razgovor, čitanje, pisanje – praktični rad

Način izvršenja obveza: aktivno sudjelovanje u raspravi na nastavi, seminarski rad

Broj ECTS bodova: 3

Sadržaj predmeta po temama

Definicije individualnih razlika. Kognitivni faktori. Afektivni faktori. Istraživanja individualnih razlika. Uloga inteligencije u učenju jezika. Odnos inteligencije i jezičnoga talenta. Mjerenje jezičnoga talenta. Stavovi: prema jeziku, izvornim govornicima, učenju jezika, nastavi jezika. Motivacija za učenje stranoga jezika. Stilovi i strategije učenja jezika. Uloga dobi i spola u nastavi. Strah od stranoga jezika.

Ishodi učenja na razini predmeta

      • objasniti kompleksno područje individualnih razlika
      • kritički procijeniti spoznaje istraživanja u ovomu području
      • kritički procijeniti literaturu, posebno opise i rezultate istraživanja u ovoj domeni

Vrsta predmeta: izborni

Ime i prezime nositelja: doc. dr. sc. Sandra Mardešić

Ime i prezime izvođača: doc. dr. sc. Sandra Mardešić

Jezik izvođenja: hrvatski i engleski, talijanski

Broj sati nastave: 6

Vrsta nastave:  seminar

Metode provođenja nastave: seminar – izlaganje, razgovor, čitanje, pisanje – praktični rad

Način izvršenja obveza:  sudjelovanje u raspravi na nastavi, seminarski rad ili izlaganje

Broj ECTS bodova: 3

Sadržaj predmeta po temama

Definicije motivacije; Modeli motivacije u ovladavanju inim jezikom; Čimbenici motivacije u ovladavanju inim jezikom; Metode istraživanja motivacije; Primjeri stranih istraživanja motivacije; Primjeri istraživanja motivacije u hrvatskomu kontekstu; Istraživački rad – seminar.

Ishodi učenja na razini predmeta

      • definirati pojam motivacije, navesti temeljne modele motivacije u ovladavanju inim jezikom, analizirati ih i usporediti
      • navesti čimbenike motivacije u ovladavanju inim jezikom, usporediti ih i kritički argumentirati
      • usporediti znanstvene radove iz područja motivacije
      • planirati vlastito istraživanje u području motivacije i argumentirati vlastite izbore

Vrsta predmeta: izborni

Ime i prezime nositelja: doc. dr. sc. Mirela Landsman Vinković

Ime i prezime izvođača: doc. dr. sc. Mirela Landsman Vinković, izv. prof. dr. sc. Marija Lütze-Miculinić

Jezik izvođenja: hrvatski i engleski, njemački, francuski

Broj sati nastave: 6

Vrsta nastave: seminar

Metode provođenja nastave:seminar – izlaganje, razgovor, čitanje, pisanje – praktični rad.

Način izvršenja obveza: aktivno sudjelovanje u raspravi na nastavi, predstavljanje primjera iz nastavne prakse, seminarski rad

Broj ECTS bodova: 3

Sadržaj predmeta po temama

Seminar je kombinacija uvodnoga predavanja nositeljice kolegija i slikokaza koje predstavljaju polaznici kolegija objašnjavajući primjere iz nastavne prakse.- nastava usmjerena na učenika; – samostalnost u učenju i samoučenje; – glavna obilježja samostalnosti u učenju; – teorijska i politička pozadina; – alati europske jezične politike za razvijanje samostalnosti u OVIJ-u; – procjenjivanje prikladnosti alata, strategija, metoda i pristupa za poticanje samostalnosti u učenju; – vrjednovanje domaće i inozemne znanstvene i stručne literature o samostalnosti u učenju inih jezika; – koncipiranje nastave koja potiče učenikovu samostalnost pri OVIJ-u.

Ishodi učenja na razini predmeta

      • objasniti glavna obilježja samostalnosti u učenju
      • izložiti teorijsku i političku pozadinu ideje samostalnosti u učenju inih jezika
      • procijeniti prikladnost alata, strategija, metoda i pristupa za poticanje samostalnosti u učenju vodeći brigu o kognitivnim sposobnostima učenika u procesu OVIJ-a
      • kritički vrjednovati domaću i inozemnu znanstvenu i stručnu literaturu o samostalnosti u učenju inih jezika
      • samostalno osmisliti nastavu koja potiče učenikovu samostalnost u OVIJ-u

Vrsta predmeta: izborni

Ime i prezime nostielja: prof. dr. sc. Višnja Pavičić Takač

Ime i prezime izvođača: prof. dr. sc. Višnja Pavičić Takač

Jezik izvođenja: hrvatski i engleski, njemački

Broj sati nastave: 6

Vrsta nastave:  seminar, konzultacije – individualna nastava

Metode provođenja nastave: seminar – izlaganje, razgovor, čitanje, pisanje – praktični rad

Način izvršenja obveza: aktivno sudjelovanje u raspravi na nasatavi, seminarski rad

Broj ECTS bodova: 3

Sadržaj predmeta po temama

Definicija i klasifikacije strategija učenja stranoga jezika; strategije učenja u teorijama i modelima učenja i usvajanja stranoga jezika. Istraživanja strategija učenja: strategije učenja i jezična kompetencija; strategije učenja i ostali čimbenici; metode istraživanja strategija učenja.

Ishodi učenja na razini predmeta

      • nabrojiti osnovne značajke strategija učenja
      • objasniti ulogu strategija učenja u procesu učenja stranoga jezika
      • kritički procijeniti provedena istraživanja strategija učenja i njihove implikacije
      • samostalno oblikovati usmeni i pisani prikaz odabranoga problema u području strategija učenja