Vrsta predmeta: izborni
Ime i prezime nositelja: prof. dr. sc. Višnja Pavičić Takač
Ime i prezime izvođača: prof. dr. sc. Višnja Pavičić Takač
Jezik izvođenja: hrvatski i engleski, njemački
Broj sati nastave: 6
Vrsta nastave: seminar
Metode provođenja nastave: seminar – izlaganje, razgovor, čitanje, pisanje – praktični rad
Način izvršenja obveza: aktivno sudjelovanje u raspravi na nastavi, seminarski rad
Broj ECTS bodova: 3
Sadržaj predmeta po temama
Definicije individualnih razlika. Kognitivni faktori. Afektivni faktori. Istraživanja individualnih razlika. Uloga inteligencije u učenju jezika. Odnos inteligencije i jezičnoga talenta. Mjerenje jezičnoga talenta. Stavovi: prema jeziku, izvornim govornicima, učenju jezika, nastavi jezika. Motivacija za učenje stranoga jezika. Stilovi i strategije učenja jezika. Uloga dobi i spola u nastavi. Strah od stranoga jezika.
Ishodi učenja na razini predmeta
- objasniti kompleksno područje individualnih razlika
- kritički procijeniti spoznaje istraživanja u ovomu području
- kritički procijeniti literaturu, posebno opise i rezultate istraživanja u ovoj domeni
Vrsta predmeta: izborni
Ime i prezime nositelja: doc. dr. sc. Sandra Mardešić
Ime i prezime izvođača: doc. dr. sc. Sandra Mardešić
Jezik izvođenja: hrvatski i engleski, talijanski
Broj sati nastave: 6
Vrsta nastave: seminar
Metode provođenja nastave: seminar – izlaganje, razgovor, čitanje, pisanje – praktični rad
Način izvršenja obveza: sudjelovanje u raspravi na nastavi, seminarski rad ili izlaganje
Broj ECTS bodova: 3
Sadržaj predmeta po temama
Definicije motivacije; Modeli motivacije u ovladavanju inim jezikom; Čimbenici motivacije u ovladavanju inim jezikom; Metode istraživanja motivacije; Primjeri stranih istraživanja motivacije; Primjeri istraživanja motivacije u hrvatskomu kontekstu; Istraživački rad – seminar.
Ishodi učenja na razini predmeta
- definirati pojam motivacije, navesti temeljne modele motivacije u ovladavanju inim jezikom, analizirati ih i usporediti
- navesti čimbenike motivacije u ovladavanju inim jezikom, usporediti ih i kritički argumentirati
- usporediti znanstvene radove iz područja motivacije
- planirati vlastito istraživanje u području motivacije i argumentirati vlastite izbore
Vrsta predmeta: izborni
Ime i prezime nositelja: doc. dr. sc. Mirela Landsman Vinković
Ime i prezime izvođača: doc. dr. sc. Mirela Landsman Vinković, izv. prof. dr. sc. Marija Lütze-Miculinić
Jezik izvođenja: hrvatski i engleski, njemački, francuski
Broj sati nastave: 6
Vrsta nastave: seminar
Metode provođenja nastave:seminar – izlaganje, razgovor, čitanje, pisanje – praktični rad.
Način izvršenja obveza: aktivno sudjelovanje u raspravi na nastavi, predstavljanje primjera iz nastavne prakse, seminarski rad
Broj ECTS bodova: 3
Sadržaj predmeta po temama
Seminar je kombinacija uvodnoga predavanja nositeljice kolegija i slikokaza koje predstavljaju polaznici kolegija objašnjavajući primjere iz nastavne prakse.- nastava usmjerena na učenika; – samostalnost u učenju i samoučenje; – glavna obilježja samostalnosti u učenju; – teorijska i politička pozadina; – alati europske jezične politike za razvijanje samostalnosti u OVIJ-u; – procjenjivanje prikladnosti alata, strategija, metoda i pristupa za poticanje samostalnosti u učenju; – vrjednovanje domaće i inozemne znanstvene i stručne literature o samostalnosti u učenju inih jezika; – koncipiranje nastave koja potiče učenikovu samostalnost pri OVIJ-u.
Ishodi učenja na razini predmeta
- objasniti glavna obilježja samostalnosti u učenju
- izložiti teorijsku i političku pozadinu ideje samostalnosti u učenju inih jezika
- procijeniti prikladnost alata, strategija, metoda i pristupa za poticanje samostalnosti u učenju vodeći brigu o kognitivnim sposobnostima učenika u procesu OVIJ-a
- kritički vrjednovati domaću i inozemnu znanstvenu i stručnu literaturu o samostalnosti u učenju inih jezika
- samostalno osmisliti nastavu koja potiče učenikovu samostalnost u OVIJ-u
Vrsta predmeta: izborni
Ime i prezime nostielja: prof. dr. sc. Višnja Pavičić Takač
Ime i prezime izvođača: prof. dr. sc. Višnja Pavičić Takač
Jezik izvođenja: hrvatski i engleski, njemački
Broj sati nastave: 6
Vrsta nastave: seminar, konzultacije – individualna nastava
Metode provođenja nastave: seminar – izlaganje, razgovor, čitanje, pisanje – praktični rad
Način izvršenja obveza: aktivno sudjelovanje u raspravi na nasatavi, seminarski rad
Broj ECTS bodova: 3
Sadržaj predmeta po temama
Definicija i klasifikacije strategija učenja stranoga jezika; strategije učenja u teorijama i modelima učenja i usvajanja stranoga jezika. Istraživanja strategija učenja: strategije učenja i jezična kompetencija; strategije učenja i ostali čimbenici; metode istraživanja strategija učenja.
Ishodi učenja na razini predmeta
- nabrojiti osnovne značajke strategija učenja
- objasniti ulogu strategija učenja u procesu učenja stranoga jezika
- kritički procijeniti provedena istraživanja strategija učenja i njihove implikacije
- samostalno oblikovati usmeni i pisani prikaz odabranoga problema u području strategija učenja