Izborni kolegiji – Jezični razvoj

Vrsta predmeta: izborni

Ime i prezime nositelja: doc. dr. sc. Mirna Erk

Ime i prezime izvođačadoc. dr. sc. Mirna Erk i doc. dr. sc. Stela Letica Krevelj

Jezik izvođenja: hrvatski i engleski

Broj sati nastave: 6

Vrsta nastave:  seminar

Metode provođenja nastave: seminar – izlaganje, razgovor, čitanje, pisanje – praktični rad

Način izvršenja obveza: aktivno sudjelovanje u raspravi na nastavi o unaprijed pripremljenim materijalima, samostalna kritička analiza odabranoga rada.

Broj ECTS bodova: 2

Sadržaj predmeta po temama

Glavna terminološka pitanja. Osnovni teorijski pristupi OVIJ-a. Jezik i mozak: kritičko vs. osjetljivo razdoblje. Ovladavanje stranim jezikom u ranoj dobi. Ovladavanje stranim jezikom u odrasloj dobi. Ovladavanje stranim jezikom u poznoj dobi. Strategijska dimenzija individualnoga jezičnoga razvoja. Suvremena metodologija istraživanja vezanih za dob kao čimbenik ovladavanja stranim jezikom. Čimbenik dobi u nastavi stranoga jezika.

Ishodi učenja na razini predmeta

      • pokazati sustavno razumijevanje čimbenika dobi i vladanje istraživačkim vještinama i metodama toga područja
      • pokazati sposobnost razumijevanja, začinjanja, oblikovanja, implementiranja i prilagođavanja ozbiljnoga istraživačkoga procesa, doprinoseći širenju postojećih znanja
      • biti sposoban kritički analizirati, vrednovati i sintetizirati nove i složene ideje
      • moći komunicirati sa sustručnjacima, širom znanstvenom zajednicom i širom društvenom zajednicom o području svoje ekspertize, u ovomu slučaju povezano s čimbenikom dobi

Vrsta predmeta: izborni

Ime i prezime nositelja: izv. prof. dr. sc. Nina Pavlin-Bernadić

Ime i prezime izvođačaizv. prof. dr. sc. Nina Pavlin-Bernadić

Jezik izvođenja: hrvatski i engleski

Broj sati nastave: 6

Vrsta nastave: seminar, konzultacije – individualna nastava

Metode provođenja nastave:seminar – izlaganje, razgovor, čitanje, pisanje – praktični rad.

Način izvršenja obveza: aktivno sudjelovanje u raspravi na nastavi, seminarski rad.

Broj ECTS bodova: 2

Sadržaj predmeta po temama

Teorijski pristupi darovitosti; osobine darovitih; identifikacija u školskomu sustavu; oblici rada s darovitim učenicima; pristup odgoju i obrazovanju djece s teškoćama; intelektualne teškoće; poremećaji iz spektra autizma; specifične teškoće u učenju; deficit pažnje i hiperaktivnost (ADHD); emocionalne i ponašajne teškoće.

Ishodi učenja na razini predmeta

      • kritički usporediti različite teorijske pristupe darovitosti; procijeniti primjerenost oblika rada s darovitima u školskomu sustavu
      • planirati istraživanje u području jezične darovitosti
      • razlikovati osnovna obilježja najčešćih razvojnih i psihičkih teškoća u djetinjstvu i adolescenciji
      • prepoznati probleme prilagodbe djece s teškoćama i razumjeti potrebu za pružanjem podrške u suradnji sa stručnom službom škole
      • razumjeti i primijeniti osnovna načela pristupa prevladavanju tih teškoća

Vrsta predmeta: izborni

Ime i prezime nostielja: prof. dr. sc. Gordana Keresteš

Ime i prezime izvođačaprof. dr. sc. Gordana Keresteš

Jezik izvođenja: hrvatski

Broj sati nastave: 6

Vrsta nastave:  seminar, konzultacije – individualna nastava

Metode provođenja nastave: seminar – izlaganje, razgovor, čitanje, pisanje – praktični rad

Način izvršenja obveza: pohađanje nastave, usmeno izlaganje o razvojno-psihološkim aspektima teme disertacije, grupne rasprave, seminarski rad

Broj ECTS bodova: 2

Sadržaj predmeta po temama

Metodološki i teorijski temelji razvojne psihologije. Tjelesni, kognitivni, emocionalni i socijalni razvoj u različitim razdobljima razvoja. Implikacije razvojnih obilježja za ovladavanje inim jezikom.

Ishodi učenja na razini predmeta

      • Studenti će razlikovati različite metodološke pristupe i teorijske poglede na razvoj pojedinca.
      • Moći će opisati temeljna obilježja tjelesnog, kognitivnog, emocionalnog i socijalnog razvoja u različitim razdobljima razvoja.
      • Znanja o čovjekovu razvoju moći će primijeniti u izradi nacrta svog doktorskog rada, kao i u kritičkoj analizi i unaprjeđenju svog stručnog rada.

Vrsta predmeta: izborni

Ime i prezime nositelja: prof. dr. sc. Melita Kovačević

Ime i prezime izvođačaprof. dr. sc. Melita Kovačević

Jezik izvođenja: hrvatski i engleski

Broj sati nastave: 6

Vrsta nastave:  seminar, konzultacije – individualna nastava

Metode provođenja nastave: seminar – izlaganje, razgovor, čitanje, pisanje – praktični rad

Način izvršenja obveza:  pohađanje nastave; doktorand sam bila temu iz područja usvajanja prvoga jezika; piše pregledni rad (od 4 do 5 kartica teksta)

Broj ECTS bodova: 2

Sadržaj predmeta po temama

1. upoznavanje s područjem i temeljnom terminologijom; 2. prenatalni jezični razvoj i prva godina života; 3. proces usvajanja osnove materinskoga jezika – od 1. do 4. godine života; 4. razdoblje predškolskoga i školskoga jezičnoga razvoja – metajezik i jezična osviještenost; 5. metodologija istraživanja, vrste istraživanja, baze jezičnih podataka

Ishodi učenja na razini predmeta

      • upoznati se s područjem i temeljnim nazivljem
      • razumjeti dobna razdoblja jezičnoga razvoja
      • raspraviti osnovna obilježja jezičnoga razvoja
      • dobiti uvid u istraživanja dječjega jezika u hrvatskome i drugim jezicima
      • razumjeti temeljna istraživačka pitanja i metodologiju istraživanja jezičnog usvajanja