Metodološki seminari

Vrsta predmeta: obvezno

Ime i prezime nositelja: izv. prof. dr. sc. Renata Geld

Ime i prezime izvođača: izv. prof. dr. sc. Renata Geld

Jezik izvođenja: hrvatski i engleski

Broj sati nastave: 12

Vrsta nastave: predavanje, seminar,  konzultacije – individualna nastava

Metode provođenja nastave: seminar – izlaganje, razgovor, čitanje, pisanje – praktični rad

Način izvršenja obveza: aktivno sudjelovanje u raspravi na nastavi, seminarski rad – nacrt istraživanja

Broj ECTS bodova: 3

Sadržaj predmeta po temama

Pristupi i modeli istraživanja procesa ovladavanja inim jezikom. Vrste istraživanja. Izbor predmeta istraživanja i formuliranje istraživačkih pitanja i hipoteza. Izrada instrumenata. Metode prikupljanja podataka. Triangulacija. Metode analize jezičnih i nejezičnih podataka.

Ishodi učenja na razini predmeta

      • nabrojati vrste i obilježja modela istraživanja OVIJa
      • opisati vrste istraživanja
      • objasniti sastavnice izbora predmeta istraživanja i formuliranja istraživačkih pitanja i hipoteza
      • opisati metode prikupljanja podataka i njihove analize

Vrsta predmeta: obvezno

Ime i prezime nositelja: doc. dr. sc. Stela Letica Krevelj

Ime i prezime izvođača: doc. dr. sc. Stela Letica Krevelj

Jezik izvođenja: hrvatski i engleski

Broj sati nastave: 20

Vrsta nastave: seminar, konzultacije – individualna nastava

Metode provođenja nastave: seminar – izlaganje, razgovor, čitanje, pisanje – praktični rad

Način izvršenja obveza: aktivno sudjelovanje na nastavi, procjenjivanje tuđih radova, izrada vlastitoga članka

Broj ECTS bodova: 3

Sadržaj predmeta po temama

Znanstveni rad (dijelovi), vrste pisanih radova, priprema za pisanje rada,  praktične upute kako treba sastavljati stručne i znanstvene radove, tipologija znanstvenih i stručnih tekstova, faze u izradi rada, izbor teme, raspored građe, sastavljanje bibliografija, obilježja znanstvenoga diskursa, priređivanje teksta za objavljivanje.

Ishodi učenja na razini predmeta

      • nabrojiti vrste i obilježja znanstvenih i stručnih radova
      •  usporediti sličnosti i razlike različitih struktura znanstvenih radova
      •  primijeniti obilježja znanstvenoga rada u svojemu radu
      • procijeniti prikladnost tuđih i vlastitih radova prema načelima akademskoga pisma

Vrsta predmeta: obvezno

Ime i prezime nositelja: prof. dr. sc. Željka Kamenov

Ime i prezime izvođača: prof. dr. sc. Željka Kamenov

Jezik izvođenja: hrvatski i engleski

Broj sati nastave: 14

Vrsta nastave: predavanje, seminar, vježbe

Metode provođenja nastave:seminar – izlaganje, razgovor, čitanje, pisanje – praktični rad

Način izvršenja obveza: aktivno sudjelovanje u raspravi na nastavi, razgovor o pročitanoj zadanoj literaturi, izrada nacrta istraživanja, prezentacija

Broj ECTS bodova: 3

Sadržaj predmeta po temama

Upoznavanje s osnovama znanstvenoga razmišljanja i znanstvenoga istraživanja: vrste istraživanja, postavljanje problema i hipoteza, izbor odgovarajuće metode i sl. Prednosti i nedostaci različitih istraživačkih pristupa i postupaka: opažanje, upitnici, intervjui, ankete, eksperiment. Unutarnja i vanjska valjanost istraživanja. Usporedba kvantitativnih i kvalitativnih metoda. Fokusne grupe. Kritička analiza znanstvenih radova. Znanstveni rad u društvenim znanostima. Karakteristike djelotvornoga izlaganja. Strategije uspješnih prezentacija.

Ishodi učenja na razini predmeta

      • protumačiti osnovne pojmove, načela, metode i pristupe znanstvenomu radu u društvenim znanostima
      • samostalno izraditi nacrt istraživanja
      • kritički analizirati znanstvene članke
      • izabrati i primijeniti prikladne načine izrade prezentacije

Vrsta predmeta: izborni

Ime i prezime nositelja: izv. prof. dr. sc. Renata Geld

Ime i prezime izvođača: izv. prof. dr. sc. Renata Geld

Jezik izvođenja: hrvatski i engleski

Broj sati nastave: 6

Vrsta nastave: seminar

Metode provođenja nastave: seminar – izlaganje, razgovor, čitanje, pisanje – praktični rad

Način izvršenja obveza: aktivno sudjelovanje u  raspravi na nastavi, seminarski rad

Broj ECTS bodova: 2

Sadržaj predmeta po temama

Uloga višemodalnog unosa u ovladavanju jezikom; Kognitivna uključenost i višemodalni unos; Kako istraživati višemodalnu građu u kontekstu OVIJa; Kako prikupljati višemodalnu građu; Kako kodirati, analizirati i konsolidirati višemodalnu građu.

Ishodi učenja na razini predmeta

      •  objasniti spregu višemodalnog unosa i ovladavanja jezikom
      •  ocijeniti važnost kognitivne uključenosti i višemodalnog unosa u OVIJu
      •  opisati i kritički procijeniti načine prikupljanja i obrade višemodalne učeničke građe
      • samostalno izraditi nacrt istraživanja koje uključuje višemodalnu građu

Vrsta predmeta: izborni

Ime i prezime nositelja: prof. dr. sc. Željka Kamenov

Ime i prezime izvođača: prof. dr. sc. Željka Kamenov

Jezik izvođenja: hrvatski i engleski

Broj sati nastave: 14

Vrsta nastave:  seminar, vježbe

Metode provođenja nastave: seminar – izlaganje, razgovor, čitanje, pisanje – praktični rad

Način izvršenja obveza: aktivno sudjelovanje u  raspravi na nastavi, razgovor o pročitanoj zadanoj literaturi, izrada nacrta istraživanja, statistička obrada zadanih podataka

Broj ECTS bodova: 2

Sadržaj predmeta po temama

Četiri razine potreba za poznavanjem osnovnih pojmova statistike u bavljenju znanstvenim radom. Deskriptivna statistika – svrha i pregled osnovnih pojmova. Inferencijalna statistika – definicija i osnovne metode. Planiranje istraživanja. Uzorak i populacija. Grafičko prikazivanje rezultata. Mjere centralne tendencije. Mjere raspršenja. Korelacija.

Ishodi učenja na razini predmeta

      • vladati statističkim postupcima iz svojega užega područja
      • primjenjivati statistički paket SPSS
      • odabirati prikladne statističke metode u vlastitomu istraživanju