Propedeutički seminari

Oznaka predmeta: GLO 101

Vrsta predmeta: obvezno

Ime i prezime nositelja: doc. dr. sc. Stela Letica Krevelj

Ime i prezime izvođača: doc. dr. sc. Stela Letica Krevelj i doc. dr. sc. Maša Musulin

Jezik izvođenja: hrvatski i engleski

Broj sati nastave: 10

Vrsta nastave:  seminar, konzultacije – individualna nastava

Metode provođenja nastave: seminar – izlaganje, razgovor, čitanje, pisanje – praktični rad

Način izvršenja obveza: aktivno sudjelovanje u raspravi na nastavi, razgovor o zadanoj pročitanoj literaturi.

Način praćenja kvalitete nastave: anketa, razgovor – pojedinačni i skupni.

Broj ECTS bodova: 3

Sadržaj predmeta po temama

Istraživanje ovladavanja inim jezikom kao suvremena interdisciplinarna znanost i njezin povijesni razvoj. Suvremene teorije ovladavanja inim jezikom. Modeli jezične obrade (s posebnim osvrtom na modele dvojezične i višejezične obrade) Međujezik i međujezičnost. Uloga kognitivnih i pojedinačnih čimbenika u ovladavanju inim jezikom. Uloga međudjelovanja i društvenoga konteksta u ovladavanju inim jezikom. Metode istraživanja ovladavanja inim jezikom.

Ishodi učenja na razini predmeta

      • nabrojiti i opisati obilježja ovladavanja inim jezikom
      • objasniti ulogu pojedinih čimbenika (pojedinčanih, kognitivnih, društvenih) u ovladavanju inim jezikom
      • usporediti suvremene teorije ovladavanja inim jezikom
      • primijeniti spoznaje dobivene istraživanjem

Literatura

    • Atkinson, D. (2011). Alternative Approaches to Second Language Acquisition. Routledge.
      Doughty, C. J., i Long, M. H. (ur.). (2008). The Handbook of Second Language Acquisition. Blackwell Publishing. (odabrana poglavlja)
    • Gass, S. M., Selinker, L. (2008). Second Language Acquisition: An introductory course (3. izd.). Routledge.
    • Kaplan, R. B. (ur.). (2002). The Oxford Handbook of Applied Linguistics. OUP. (odabrana poglavlja)
    • Medved Krajnović, M. (2010). Od jednojezičnosti do višejezičnosti – uvod u istraživanja procesa ovladavanja inim jezikom. Leykam International d.o.o.
      Mitchel, R., i Myles, F. (2004) Second Language Learning Theories (2. izd.). Hodder Arnold.
    • Odabrane knjige i disertacije iz područja (ovisno o tematskomu interesu doktoranda).
      Časopisi: Applied Linguistics; Bilingualism: Language and Cognition; Language Learning; Studies in Second Language Acquisition; TESOL Quarterly.

Vrsta predmeta: obvezno odslušati

Ime i prezime nositelja: izv. prof. dr. sc. Kristina Cergol

Ime i prezime izvođača: izv. prof. dr. sc. Kristina Cergol

Jezik izvođenja: hrvatski i engleski

Broj sati nastave: 6

Vrsta nastave: seminar

Metode provođenja nastave: seminar – izlaganje, razgovor, čitanje, pisanje – praktični rad.

Način izvršenja obveza: aktivno sudjelovanje u  raspravi, promišljanje o mogućim etičkim problemima u provođenju doktorskoga istraživanja (priprema za obranu teme), razgovor o literaturi, seminarski rad, prolaz se dodjeljuje prema pokazanomu razumijevanja primjene etičkih principa u primijenjenolingvističkome istraživanju.

Način praćenja kvalitete nastave: samovrjednovanje nastavnika, anketa.

Broj ECTS bodova: 2

Sadržaj predmeta po temama

Potreba promišljanja o etici istraživanja u primijenjenoj lingvistici, priprema i provođenje istraživanja s ispitanicima, pristup ispitanicima i odnosi moći, pisani pristanak, ranjive skupine ispitanika, specifičnosti vezane uz odabrane metodologije istraživanja, istraživanja koja se provode putem interneta, problemi vezani uz analizu i prikaz podataka, čuvanje i zaštita (osobnih) podataka, priprema sinopsisa u smislu predviđanja etičkih problema istraživanja.

Ishodi učenja na razini predmeta

      • prepoznati i predvidjeti etičke probleme u pripremi i provođenju istraživanja, obradi i diseminaciji rezultata u primijenjenoj lingvistici
      • odabrati i primijeniti primjerena kontekstualizirana etička rješenja u pripremi i provođenju istraživanja
      • razlikovati i integrirati makroetičke i mikroetičke principe pri odabiru primjerenih etičkih postupaka

Literatura

    • Cergol, K. (2021). Etika istraživanja u primijenjenoj lingvistici. Zagreb: Srednja Europa.
      https://www.ufzg.unizg.hr/wp-content/uploads/2022/12/Cergol_2021_Etika-istra%C5%BEivanja-u-primijenjenoj-lingvistici.pdf
    • Cergol, K. (2021). Etika istraživanja u primijenjenoj lingvistici: rad sa sudionicima. U M. Nigoević i A. Vlastelić (ur.), Odjeci SCIMETH-a – izazovi lingvističkih istraživanja (str. 53-76). Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet – Filozofski fakultet Rijeka, Centar za jezična istraživanja – HDPL. https://www.ffst.unist.hr/images/50023367/SCIMETH_e_izdanje_sec.pdf
    • De Costa, P. I. (ur.). (2016). Ethics in Applied Linguistics Research: Language Researcher Narratives. Routledge Taylor and Francis Group.
    • Oliver, P. (2010). The student’s guide to research ethics (2. izd.). Open University Press.
      Izborna:
    • Alderson, P., i Morrow, V. (2011). The Ethics of Research with Children and Young People. Sage.
    • Christensen, P., i James, A. (ur.). (2008). Research with Children: perspectives and practices. Routledge Taylor and Francis Group.
    • Eckert, P. (2013). Research Ethics in Linguistics. U R. Podesva and D. Sharma (ur.), Cambridge Handbook in Research Methods in Linguistics (str. 11-26). Cambridge University Press.
    • Guillemin, M., i Gillam, L. (2004). Ethics, Reflexivity, and Ethically Important Moments in Research. Qualitative Inquiry, 10(2), 261-280.
    • Madge, C. i sur. (2016). Exploring online research methods in a virtual training environment. University of Leicester – ESRC. http://www.restore.ac.uk/orm/ethics/ethprint3.pdf

Vrsta predmeta: izborni

Ime i prezime nositelja: izv. prof. dr. sc. Renata Geld, doc. dr. sc. Andrea-Beata Jelić

Ime i prezime izvođačaizv. prof. dr. sc. Renata Geld, doc. dr. sc. Andrea-Beata Jelić

Jezik izvođenja: hrvatski i engleski

Broj sati nastave: 12

Vrsta nastave:  predavanje, seminar

Metode provođenja nastave: seminar – izlaganje, razgovor, čitanje, pisanje – praktični rad

Način izvršenja obveza:  aktivno sudjelovanje u  raspravi na nastavi ili predstavljanje odabranih tema na raspravljaonici

Broj ECTS bodova: 3

Sadržaj predmeta po temama

Humanističke i društvene znanosti. Filologija i jezikoslovlje. Teorijska lingvistika, grane i poddiscipline. Primjenjena lingvistika, teme i područja povezana s ovladavanjem inim jezikom (OVIJ-em) Srodne znanstvene discipline (psihologija, obrazovanje, sociologija, antropologija…) Interdisciplinarne znanosti.  Kvalitativna i kvantitativna istraživanja.

Ishodi učenja na razini predmeta

      • prepoznavati pripadnost pojedine teme, pristupa i metodologije pojedinim poljima i granama
      • protumačiti mjesto ovladavanja inim jezikom (OVIJ-a) u okviru teorijskih, primijenjenih i srodnih polja, grana i disciplina
      • povezivati pojedine istraživačke teme s teorijskim okvirom
      • kritički vrjednovati različite istraživačke pristupe istim temama